اسو – Esso

معرفی شرکت اسو (ESSO Company)

شرکت ESSO از شرکت های معتبر در زمینه تولید و فروش انواع روغن موتور و روغن های صنعتی است. این شرکت زیر مجموعه شرکت اکسان موبیل Exxon Mobil بوده که از شرکت های بزرگ فعال در حوزه نفت و پتروشیمی است. تمامی محصولات تولیدی شرکت اکسان موبیل تحت سه برند اسو ESSO ، اکسان OXANE و موبیل Mobil روانه بازار می شوند که ESSO یکی از معتبرترین این برندها به حساب می آید. شرکت نفت اکسان موبیل دومین شرکت بزرگ جهان در حوزه نفت محسوب شده و به عنوان یک شرکت آمریکایی خوش سابقه در جهان شناخته می شود.

شرکت ESSO در جهان بیشتر با روغن موتور شناخته می شود. روغن موتور این شرکت کیفیت بسیار مناسبی داشته و به همین علت مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. روغن های شرکت اسو عموماً در نقاط مختلف جهان وجود دارد.

تاریخچه شرکت اسو

 

این شرکت در سال های ابتدایی تشکیل که به سال ۱۹۹۱ میلادی بر می گردد، اقدام به تولیدات مختلفی در زمینه نفت و پتروشیمی انجام داد. از تولید نفت سفید خانگی در انگلستان تا سوخت مربوط به برخی هواپیماهای پرنده در ژاپن توسط شرکت ESSO تولید شد و هنوز نیز برخی از این فعالیت ها به صورت ناهمگون ادامه دارد.اسم این شرکت با تلفظ کلمه هاکی در کانادا یکسان است. همین موضوع باعث شده تا شرکت ESSO چندین بار به عنوان اسپانسر اصلی در مسابقات هاکی شرکت داشته باشد و به همین شکل محبوبیت بسیار زیادی بین هاکی دوستان به دست آورده است.

زمینه کاری و محصولات شرکت ESSO

 

همانطور که گفته شد شرکت ESSO به عنوان یک برند فعال در حوزه روغن موتور شناخته می شود. روغن موتور اسو کیفیت فوق العاده بالایی دارد. به علت بالا بودن کیفیت محصولات، این شرکت توانسته در کشورهایی که در آن ها غول های تولید کننده روغن موتور در حال رقابت هستند، دوام بیاورد. ناکفته نماند که در بسیاری از کشورها، روغن موتور شرکت ESSO با برند Mobil عرضه می شود.

علاوه بر روغن موتور، این شرکت اقدام به راه اندازی جایگاه های سوخت در برخی نقاط دنیا کرده است. سوخت عرضه شده در این جایگاه ها عموماً مربوط به شرکت مادر آن یعنی Exxon Mobil است. البته برخی از سوخت ها نیز از خود این شرکت تأمین می شود. شرکت اسو خود نیز اقدام به تولید برخی سوخت های خاص و با کیفیت نموده و آن را روانه بازار کرده است. سوخت های ESSO به صورت های مختلف مثل بنزین، گازوئیل و… راهی بازار شده اند.

۰ Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *