بی پی – BP

شرکت بی پی BP

شرکت BP یکی از شرکت های بزرگ فعال در زمینه صنایع نفت و گاز به حساب می آید. این مجموعه یک شرکت بریتانیایی چند ملیتی است که تاریخی پر فراز و نشیب از شرکت نفت ایران و انگلیس تا بریتیش پترولیوم و نهایتا BP را سپری کرده است. دفتر اصلی این شرکت در لندن قرار دارد.این شرکت به عنوان یکی از ۵ شرکت بزرگ فعال در حوزه نفت در جهان به شمار می رود و محصولات متنوعی را راهی بازار کرده است. گفته می شود شرکت BP در بیش از ۸۰ کشور دنیا به صورت عملیاتی حضور دارد و بیش از ۲۱هزار ایستگاه خدماتی در سراسر دنیا دائر کرده است.

حوزه فعالیت شرکت BP

شرکت BP به صورت کلی در زمینه صنایع نفت و گاز فعال است. به صورت خلاصه می توان گفت که BP از اکتشاف تا پالایش و در نهایت بازاریابی و توزیع فراورده های نفتی فعالیت می کند. این فراورده ها شامل گاز طبیعی، نفت خام و میعانات گازی می شود.علاوه بر صنایع نفت و گاز، شرکت BP به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه انرژی های تجدیدپذیر مشغول به فعالیت است و به نظر می رسد در سال های آینده این فعالیت به شدت گسترش پیدا کند.

برندهای مختلف BP

جالب است بدانید که شرکت BP برندهای متعددی در سراسر دنیا دارد که برخی از آن ها برای مردم ایران شناخته شده تر از خود این برند هستند. یکی از این برند ها کاسترول Castrol است. برند کاسترول از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یک شرکت زیرمجموعه از BP به حساب می آید؛ هرچند مدیریتی کاملاً مجزا دارد. روغن موتور کاسترول از معروف ترین برندهای عرضه کننده روغن موتور در ایران است که از زیر مجموعه های شرکت BP شناخته می شود.

علاوه بر کاسترول، برندهای آموکو، آرکو، آرال آگ، تی ان کی و بی پی سولار از شرکت های تابعه BP هستند. هر کدام از این برندها در زمینه های مختلف و در کشورهای خاصی مشغول به فعالیتند.

محصولات شرکت بی پی

شرکت BP و شرکت های تابعه آن، محصولات متعدد و مختلفی را روانه بازار کرده اند. انواع روغن موتور بی پی ، گریس صنعتی ، روغن هیدرولیک بی پی ، روغن دنده و روغن توربین بی پی و روانکارهای صنعتی دیگر از مهم ترین فراورده های این شرکت به حساب می آیند. همچنین شرکت BP در سال های گذشته موفق به نوعی سوخت جدید با عملکرد بالاتر شده که در برخی کشورها عرضه می شود. جایگاه های سوخت، انجام پروژه های خط لوله انتقال نفت و گاز و… از جمله فعالیت های جانبی این شرکت است.

۰ Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *