توتال – Total

معرفی شرکت توتال

شرکت فرانسوی توتال ( TOTAL ) یکی از شرکتهای نفتی بزرگ در دنیا میباشد که در حوزه نفت و گاز فعالیت مینماید.اکتشاف و تولید نفت و گاز ، تولید مواد شیمیایی و همچنین تولید برق از فعالیتهای این شرکت بزرگ فرانسوی میباشد.بخش دیگر فعالیتهای توتال ایجاد جایگاه های پمپ بنزین و طراحی و ساخت و نگهداری خطوط لوله میباشد.

کیفیت محصولات توتال باعث شده تا کشورهای زیادی خواهان واردات محصولات این کشور به صورت مستقیم باشند. همچنین این شرکت به صورت مستقیم در کشورهایی مثل ایران برای استخراج و پالایش نفت و گاز سرمایه گذاری کرده است. توتال در حال حاضر در بیش از ۱۳۰ کشور جهان حضور داشته که در ۳۰ کشور شعبه های مستقیم ایجاد کرده است که نشان از میزان بالای فروش محصولات توتال در این کشورها دارد.

سال ۱۹۲۴ میلادی “ارنست مرسی یر” اقدام به تأسیس شرکتی با نام “شرکت نفت فرانسه” کرد که امروز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی یا اصطلاحاً سوپر میجرهای صنعت نفت شناخته می شود. بیشتر تلاش های این شرکت تا سال ۱۹۳۰ در زمینه اکتشاف و تولید نفت در خاورمیانه بوده است. اولین پالایشگاه شرکت توتال در سال ۱۹۳۳ میلادی در کشور فرانسه تأسیس شد.

پس از جنگ جهانی دوم، فعالیت های این شرکت شکل و شمایل جهانی به خود گرفت و این شرکت عملیات اکتشاف نفت را به کشورهای مختلف توسعه داد. از سال ۱۹۵۴ میلادی به بعد، شرکت نفت فرانسه موفق به راه اندازی بخش پایین دستی خود شد و جایگاه های زنجیره ای بنزین را تحت نام توتال در سراسر آفریقا و اروپا راه اندازی کرد. در سال ۱۹۸۵ میلادی تغییر نام رسمی به نام توتال-شرکت نفت فرانسه صورت گرفت. در طول سال ها با توجه به شرایط مختلف، نام این شرکت تغییر کرد تا از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون با نام توتال شناخته شود.

از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد شرکت توتال با حضور مستقیم در کشورهای نفت خیر خلیج فارس مثل عربستان، عراق و حتی ایران، در پروژه های اکتشاف نفت و گاز شراکت کرده و کارخانجات پتروشیمی نیز در برخی کشورها تأسیس کرده که سود کلانی را برای توتال به ارمغان آورده است. این شرکت هم اکنون در بسیاری از میادین نفت و گاز حضور دارد، پمپ بنزین هایی در سراسر جهان دایر کرده است و محصولات پالایش شده آن در کشورهای مختلف به فروش می رسد.

فعالیت های شرکت توتال

توتال تلاش کرده است در زمینه های مختلفی از صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی وارد شود. تنوع فعالیت های این شرکت است که باعث شده به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان شناخته شود. این شرکت در بخش بالادستی خود دارای بخش های نفت، گاز، تولید برق و انرژی های تجدیدپذیر است. توتال همچنین در زمینه تولید و ذخائر نفت و گاز، در تمامی قاره ها و مناطق دنیا فعالیت می کند.در بخش پایین دستی شرکت توتال نیز گستردگی و تنوع فعالیت ها به چشم می خورد. از پالایشگاه ها و کارخانجات صنایع پتروشیمی گرفته تا کارخانجات چسب و پلیمر و کائوچو! همچنین پمپ بنزین های این شرکت از دیرباز در سراسر اروپا و بعدها در سراسر جهان حضوری فعال داشته اند.

محصولات شرکت توتال

تنوع محصولات شرکت توتال بسیار زیادتر از آن است که بتوان به تمامی آن ها در یک مطلب کوتاه اشاره کرد.روغن های صنعتی و روانکارهای توتال جزو محصولات با کیفیت و مرغوب بازار بشمار می آید.توتال نیز همانند دیگر بزرگان تولید کننده روغن های صنعتی طیف کاملی از روغنهای صنعتی ( روغن موتور ، روغن دنده یا گیربکس ، روغن کمپرسور ، روغن هیدرولیک ، روغن توربین و خیلی از روانکارهای دیگر  ) را که در صنایع مختلف کاربرد دارند را تولید و عرضه کرده است. سعی می کنیم به صورت خلاصه به دسته بندی های محصولات این شرکت اشاره کرده و تعدادی از محصولات این شرکت را معرفی کنیم.

روغن دنده توتال

برند توتال انواع روغن گیربکس معمولی و اتوماتیک را روانه بازار کرده است. تنوع روغن گیربکس توتال باعث شده تا هر کدام از این روغن ها برای خودروهای خاصی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از محصولات توتال برای گیربکس در زیر آمده است:

  • روغن گیربکس توتال TRANSMISSION BV 75W80 ویژه گیربکس های دستی
  • روغن گیربکس توتال FLUIDE II D ویژه گیربکس اتوماتیک
  • روغن هیدرولیک توتال LHM PLUS چند منظوره ویژه خودرو زانتیا
  • روغن گیربکس توتال ATF III در گیربکس اتوماتیک خودروهای سبک پیشرفته و ماشین های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های صنعتی توتال

یکی از مهم ترین تولیدات شرکت توتال، انواع روغن های صنعتی است. برند توتال با استفاده از برترین تکنولوژی ها توانسته انواع روغن های صنعتی را تولید کند. این روغن ها در ماشین آلات صنعتی مختلف به کار برده می شوند و از جمله پرفروش ترین محصولات توتال هستند. در ابتدا به تنوع روغن های صنعتی اشاره می کنیم و سپس به معرفی برخی از محصولات این روغن ها می پردازیم.

  • روغن هیدرولیک
  • روغن دنده صنعتی
  • روغن گردشی
  • روغن انتقال حرارت
  • روغن ماشین ابزار
  • روغن دیزل ژنراتور
  • روغن ترانس
  • روغن توربین
  • روغن زنجیر
  • روغن کمپرسور
  • روغن آب صابون

هر کدام از این روغن های صنعتی توتال دارای تنوع محصولاتی هستند که به برخی از این موارد به صورت مختصر اشاره می شود.

روغن کمپرسور توتال

یکی از روغن های پرکاربرد توتال در صنایع مختلف، روغن کمپرسور است. به ویژه در برخی صنایع که ماشین آلات حساس و گران قیمتی وجود دارد، باید از روغن های باکیفیتی مثل روغن کمپرسور توتال استفاده کرد. در ادامه با برخی از انواع روغن کمپرسور توتال آشنا می شویم:

  • روغن کمپرسور توتال DACNIS P 46-68-100-150

این روغن ویژه کمپرسور هوا بوده و با استفاده از آن می توان روغن کاری تمام انواع کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی را انجام داد.

  • روغن کمپرسو توتال DACNIS SH 32-46-68-100

این مدل از روغن کمپرسور توتال، روانکار و خنک کننده مخصوص کمپرسورهای اسکرو است. استفاده از این روغن، بازدهی کمپرسور را بالاتر برده و عمر آن را افزایش می دهد.

  • روغن کمپرسور توتال DACNIS VS 32-46-68-150

این نوع روغن کمپرسور نیز مخصوص کمپرسور هوای دوار است و کیفیت بالایی را به خود اختصاص داده است.

  • روغن کمپرسور توتال LUNARIA FR 32-46-68-100-150

از این روغن در کمپرسورهای سرد کننده استفاده می شود. در کمپرسورهای سرمایشی زمانی که از سرد کننده های CFC,HCFC,NH3 استفاده شود باید از این روغن استفاده شود.

 روغن توربین توتال

روغن توربین نیز در صنایع مختلفی که از توربین های گوناگون در آن ها استفاده می شود، کاربرد دارد. روغن توربین توتال کیفیت مناسبی داشته و استفاده از آن ها هم باعث افزایش عملکرد توربین می شود و هم عمر آن را بالا می برد.

  • روغن توربین توتال PRESLIA 32-46-68-100

این روغن به صورت اختصاصی برای استفاده در انواع توربین تولید شده است. این روغن در توربین های گازی، بخار، سیکل ترکیبی و هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای دنده ها و مدارهای کنترل و توربو ژنراتورهایی که مدار روغن مجزا دارند، روغن توربین کاربردی است.

روغن موتور توتال

یکی از محبوب ترین محصولات شرکت توتال، روغن موتورهای تولید شده در پالایشگاه های بزرگ این شرکت است. این روغن موتورها که عموماً سازگاری فوق العاده ای با خودروهای ساخت کشور فرانسه به ویژه شرکت پژو دارند، توانسته اند بازار خود را به ویژه در ایران پیدا کرده و به عنوان یکی از پرفروش ترین روغن موتورهای خارجی شناخته شوند. انواع روغن موتور با استراتژی های مختلفی در پالایشگاه ها با کیفیت عالی تولید شده و با نام توتال کوارتز Quartz روانه بازار می شوند. لازم به ذکر است که در ایران روغن موتور توتال بسیار پرفروش میباشد. در زیر کلیه روغن موتورهای توتال بهمراه خلاصه ای از مشخصات آن لیست شده است.

برای دریافت قیمت روغن موتور توتال با همکاران ما تماس بگیرید :

  • روغن موتور توتال QUARTZ 4×4 15W50 : این روغن موتور توتال برای موتورهای توربو و چند دریچه تولید شده و مناسب تمام ایام سال به ویژه تابستان است.این روغن تمام سنتتیک بوده و برای خودروهای توربوشارژ بنزینی و دیزلی مناسب میباشد.گرانروی این روغن ۱۵W50 بوده و مناسب موتورهای با درجه حرارت بالا و شرایط آب و هوایی گرم طراحی شده است.

 

  • روغن موتور توتال Quartz Future 9000 5W30: سازگاری ویژه با وسایل نقلیه مجهز به کاتالیزور که از سوخت بدون سرب یا گاز مایع استفاده می کنند. این روغن موتور مناسب خودروهای دو خودروساز قدیمی آلمانی یعنی بنز و BMW است.
  • روغن موتور توتال QUARTZ INEO MC3: گفته می شود این روغن موتور خاص برای استفاده در خودروهای مختلف BMW و بنز طراحی و تولید شده است. این روغن دارای گرانروی ۵W30 بوده و بیشتر مناسب خودروهای بنز و بی ام و میباشد.برای موتورهای مجهز به توربوشارژ طراحی شده و سطح کیفیت API آن SN/CF میباشد که معرف کیفیت بسیار بالای این روغن میباشد.

  •  روغن موتور توتال QUARTZ 7000 10W40: این روغن موتور که به صورت قوطی فلزی در بازار وجود دارد مناسب تمام ایام سال بوده و تأیید شده توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی فرانسه یعنی پژو و سیتروئن است.از روغن های تمام سنتتیک و با کیفیت شرکت توتال میباشد که برای موتورهای بنزینی و دیزلی طراحی شده است.این روغن موتور مورد تایید بیشتر کمپانی های بزرگ خودروسازی در دنیا میباشد و توانایی کار در شرایط سخت و دمای بالا را دارد و جواب خود را پس داده است.گرانروی این روغن ۱۰W40 بوده و چهار فصل میباشد.برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت روغن موتور توتال با ما تماس بگیرید.

  • روغن موتور توتال ۹۰۰۰ نیز روغنی چهار فصل و تمام سنتتیک بوده و دارای گرانروی ۵W40 میباشد.عدد ۵ در این استاندارد معرف محافظت عالی این روغن در زمان استارت موتور بوده و روغن بسرعت در موتور بچرخش در می آید.روغن موتور ۹۰۰۰ توتال مناسب خودروهای بنزینی و خودروهای سبک میباشد.

  • روغن موتور توتال ۹۰۰۰ Energy دارای گرانروی ۵W40 بوده و مخصوص خودروهای بنزینی ، دیزلی میباشد.۱۰۰ درصد سنتتیک بوده و محافظت عالی از موتور در دمای بالا و پایین انجام میدهد.سطح کیفیت این روغن یا درجه API آن SN/CF میباشد.حرف S یعنی برای موتورهای بنزینی طراحی شده و حرف C یعنی برای موتورهای دیزلی نیز طراحی شده است.

  • روغن موتور توتال ۵۰۰۰ کوارتز SL از روغن های با پایه معدنی بوده که دارای گرانروی ۲۰W50 میباشد.مناسب خودورهای بنزینی طراحی شده و دارای طبقه بندی استاندارد API SL  میباشد.SL معرف روغن های با پایه مینرال و چند درجه ای یا مولتی گرید بوده که توسط پژو سیتروئن نیز مورد تست و تایید قرار گرفته است.

دیگر محصولات توتال

علاوه بر روغن موتور، روغن گیربکس و انواع روغن های صنعتی، شرکت توتال تولید انواع گریس، چسب و رزین، فیلتر روغن و فیلتر هوا را نیز در کارخانجات مختلف خود انجام می دهد. همچنین انواع محصولات دریایی، هوایی و نظامی توتال نیز مشتریان خاص و ویژه خود را دارد.

شرکت روانکاران پارس ایل نمایندگی فروش انواع روغن صنعتی توتال آماده پاسخگویی به نیاز همکاران محترم در بخش صنعت و فروش محصولات روغن توتال اصل با قیمت مناسب میباشد.

روغن موتور توتال ۵۰۰۰

روغن موتور توتال ۵۰۰۰ ( Total Quartz SL) جزو روغن موتورهای با پایه مینرال یا معدنی بوده و یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب شرکت توتال میباشد.این روغن موتور در دو مدل و گرانروی مختلف ۱۵W40  و ۲۰W50 تولید و عرضه شده است.

 

روغن گیربکس توتال مدل Transmission BV

روغن گیربکس توتال مدل Transmission BV  یک روغن مولتی گرید یا چند درجه ای بوده و برای روانکاری جعبه دنده یا گیربکس دستی خودروهای مسافری تولید شده است

 

روغن موتور توتال کوارتز TOTAL QUARTZ

روغن موتور توتال کوارتز برای روانکاری موتورهای خودرو طراحی شده است.روغن موتور توتال کوارتز مجهز به فناوریART  یا Age Resistance Technology  میباشند که حاصل هزاران ساعت تحقیق و بررسی توتال روی این موضوع میباشد.

 

روغن موتور توتال روبیا TOTAL Rubia Tir

روغن موتور توتال روبیا (Total Rubia Tir  ) برای موتورهای دیزلی جاده ای طراحی شده است و کمپانی های ولوو ، رنو و ماک این روغن موتور را تایید کرده اند .

 

 

گریس توتال مالتیس – TOTAL Multis

گریس توتال مالتیس یک گریس (لیتیوم – کلسیوم)  چند منظوره با کاربردهای مختلف ( روانکاری یاتاقان ها ، چرخ دنده ها ، مفاصل و … )  در صنایع مختلف میباشد.

 

 

 

 

 

۰ Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *