موبیل – Mobil

شرکت نفت موبیل ، روغن های صنعتی موبیل

شرکت موبیل یکی از شرکت های با سابقه در صنعت نفت و روغن جهان است. این شرکت اکنون به عنوان یک زیر مجموعه از کمپانی اکسان موبیل شناخته می شود که دومین شرکت بزرگ نفتی در جهان است. محصولات متنوع این شرکت امروزه در جای جای جهان وجود دارد به طوری که روغن موتور موبیل شهرت و آوازه ای جهانی دارد. در حال حاضر سیستم گسترده ای از پخش انواع محصولات نفتی و همچنین جایگاه های سوخت موبیل به عنوان شاخص ترین نماد از این برند در دنیا مطرح هستند.

تاریخچه شرکت موبیل

تأسیس شرکت موبیل به سال ها پیش در سال ۱۹۱۱ میلادی بر می گردد. در این سال کمپانی بزرگ استاندارد اویل تصمیم گرفت شرکت های تابعه خود را به ۳۳ شرکت محلی تقسیم کند. یکی از این شرکت ها با نام استاندارد اویل نیویورک شکل گرفت. این شرکت مدتی بعد با تغییراتی که در ساختار آن شکل گرفت به سوکونی تغییر نام داد و نهایتاً در سال ۱۹۲۰ میلادی با عنوان موبیل اویل به ثبت رسید.

شرکت موبیل یک سال قبل از ۸۰ سالگی خود توسط شرکت اکسون که از شرکت های بنام نفتی در آن زمان بود خریداری شد. پس از ادغام این دو شرکت، نام این کمپانی که حالا به یک کمپانی بزرگ تبدیل شده بود به اکسون موبیل تغییر یافت و هم اکنون نیز با همین نام در صنعت نفت دنیا مشغول به فعالیت است. در حال حاضر برند موبیل و برند اکسون در کنار برند اسو، سه زیرمجموعه کمپانی بزرگ اکسون موبیل به حساب می آیند. این کمپانی به عنوان دومین شرکت بزرگ نفتی در دنیا شناخته می شود و در کنار شرکت های بزرگ دیگر نفتی بخشی از بازار نفت دنیا را در اختیار دارد.

محصولات شرکت موبیل

شرکت موبیل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده محصولات برگرفته از نفت شناخته می شود. تنوع محصولات این شرکت بسیار زیاد است. البته می توان در یک دسته بندی کلی، محصولات و خدمات این شرکت را به ۴ دسته تقسیم کرد:

  • سوخت و جایگاه های سوخت
  • روان کننده های صنعتی
  • روان کننده قطعات خودرو
  • روغن موتور بنزینی و دیزلی

محصولات شرکت موبیل عموماً در یکی از این ۴ دسته قرار می گیرند. هر چند در کشور ایران، سوخت موبیل جایگاهی ندارد، اما در بسیاری از کشورهای دنیا، جایگاه های سوخت موبیل و همچنین سوخت این برند در دسترس عموم مردم قرار دارد. گفتنی است که سوخت تولید شده توسط شرکت موبیل که عموماً با برند اکسون عرضه می شود کیفیت بسیار بالا و قابل قبولی دارد.

در ادامه سعی می کنیم با محبوب ترین و پرکاربردترین محصولات موبیل در ایران آشنا شویم.

روغن موتور موبیل

روغن موتور موبیل از شناخته شده ترین محصولات این شرکت در جهان و به ویژه در ایران است. کیفیت بالا و تنوع فوق العاده زیاد این نوع روغن باعث شده تا این محصول در ایران محبوب و پرطرفدار شود. نمایندگی روغن موبیل در ایران نیز به همین دلیل ایجاد شده تا از نزدیک با مشتریان در ارتباط بوده و نیازهای بازار ایران را شناسایی کند. روغن موتور موبیل کیفیت فوق العاده عالی داشته و از متنوع ترین روغن هایی است که در بازار وجود دارد. از جمله روغن موتورهای بنزینی موجود در بازار که نمایندگی روغن موبیل نیز بر واردات آن نظارت دارد می توان به روغن موبیل وان (mobil 1) و موارد زیر اشاره کرد :

  • روغن موتور خودرو موبیل  One 0W-40 
  • روغن موتور خودرو موبیل  One 5W-30
  • روغن موتور خودرو موبیل  Special 10W-40
  • روغن موتور خودرو موبیل  Super Synthetic 5W-30

روغن موتور موبیل برای موتور های دیزلی نیز تنوع بسیار زیادی دارد که از انواع این روغن ها می توان به روغن موتور توربودیزل و روغن موتور دلواک موبیل طبق لیست زیر اشاره کرد :

  • روغن موتور دیزلی mobil Delvac 15W40 
  • روغن موتور دیزلی mobil Tutbo Diesel 10W40 
  • روغن موتور دیزل mobil Diesl 15W40 
  • روغن موتور دیزل mobile Delvac XHp 

روغن هیدرولیک موبیل

از مهم ترین محصولات شرکت موبیل، روغن هیدرولیک آن است. این نوع روغن موبیل کیفیت فوق العاده بالایی داشته و کاربردهای خاص خود را دارد. روغن هیدرولیک در واقع نوعی روانکار صنعتی است که دو نقش را به صورت همزمان بر عهده دارد. اولین نقش همان روانکاری است که در کنار نقش دوم که انتقال قدرت است تکمیل می شود. انتقال قدرت با استفاده از شیلنگ های هیدرولیک صورت می پذیرد و خبری از چرخ دنده و شفت و … نیست.

شرکت موبیل تنوع بسیار زیادی از روغن هیدرولیک را روانه بازار کرده است. تنوع بالای این روغن ها باعث می شود که افراد با دقت اقدام به خرید روغن هیدرولیک موبیل نمایند.از جمله انواع روغن هیدرولیک موبیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روغن هیدرولیک موبیل DTE 25 , DTE 22 , DTE 24 , DTE 27 
  • روغن هیدرولیک  DTE Excel 100
  • روغن هیدرولیک Mobil DTE Excel 46
  • روغن هیدرولیک موبیل Mobil SHC 524
  • روغن هیدرولیک Mobil EAL Hydraulic 

روغن چند منظوره موبیل

از جمله محصولات روغن موبیل می توان به انواع روغن چند منظوره اشاره کرد. این نوع روغن ها همانطور که از اسمشان نیز پیداست، چند منظوره هستند و در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله انواع روغن چند منظوره موبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روغن چند منظوره Mobil FM 100 Spray 
  • روغن چند منظوره Mobil DTE FM 100
  • روغن چند منظوره  Mobil DTE FM 220
  • روغن چند منظوره موبیل Agri Super 10W-30

دیگر روغن های موبیل

شرکت موبیل علاوه بر روغن های گفته شده روغن های دیگری را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است تا بتواند نیازهای صنایع و همچنین نیاز های شخصی برای خودرو را تأمین کند.

روغن سیلندر موبیل سوپر ۶۰۰w از جمله روغن های شرکت موبیل به منظور روانکاری سیلندر بخار است. روغن موبیل المو با سه کد مختلف به عنوان روغن مته های بادی راهی بازار شده است. این نوع روغن ها البته عموماً در روانکاران پارس ایل ( نمایندگی روغن موبیل در ایران ) یافت می شوند. از دیگر محصولات شرکت موبیل می توان به روغن دنده و انواع آن اشاره کرد. روغن موبیل ATF  از جمله تولیدات این شرکت برای روغن دنده اتوماتیک است که کدهای عددی مختلفی دارد. از جمله انواع روغن توربین نیز می توان به روغن موبیل DTE با شماره های ۷۹۸، ۸۳۲ و ۸۴۶ اشاره کرد.

سخن پایانی

شرکت موبیل یک شرکت بزرگ و جزئی از کمپانی بزرگ اکسون موبیل است. این شرکت محصولات متنوعی دارد که در این متن تنها به تعدادی از آن ها اشاره شد. اعتماد به این برند جهانی و خرید از نمایندگی روغن موبیل می تواند عمر استفاده از دستگاه های صنعتی را افزایش دهد. انواع روغن موتور موبیل، روغن هیدرولیک موبیل، روغن چند منظوره موبیل و… در بازار روغن و روانکارهای صنعتی ایران موجود است.

برای دریافت لیست قیمت انواع روغن های صنعتی موبیل با ما در تماس باشید.

محصولات و روانکارهای شرکت موبیل – MOBIL

شرکت موبیل ؛ روغن موبیل و انواع محصولات موبیل ، بنزین موبیل، موبیل صنعتی

موبیل یک شرکت نفت بزرگ آمریکایی است که در سال ۱۹۲۰ به ثبت رسیده است. در سال ۱۹۱۱ بعد از تفکیک شرکت نفتی استاندارد اویل ۳۳ شرکت جایگزین دیگر به نام استاندارد اویل نیویورک تاسیس شد و پس از مدتی نام آن به سوکونی تغییر کرد. در نهایت در سال ۱۹۲۰ این شرکت با نام تجاری موبیل اویل ثبت شد و فعالیت های خود را ادامه داد. در سال ۱۹۹۹ شرکت اکسون شرکت موبیل را خرید و از آن پس تا کنون با ادغام این دو شرکت، شرکتی تحت عنوان اکسون موبیل در حال فعالیت است و ساختمان های مرکزی سابق شرکت موبیل در ویرجینا به عنوان شعبه غیرمرکزی اکسون موبیل مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

روغن مویبل سینت اس اسپشیال Mobil Synt S Special V 5W-40

روغن موبیل ۱ Mobil 1 5W-50

روغن موبیل ۱ ای اس پی Mobil 1 ESP Formula 5W-30

روغن موبیل ۱ Mobil 1 0W-30

روغن موبیل ۱ Mobil 1 0W-40

 

۰ Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *