شل – Shell

معرفی شرکت شل و روانکارهای شل

شرکت شل

یکی از شرکت های بزرگ نفت و گاز دنیا، بدون شک شرکت عظیم شل (SHELL) است. این شرکت به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه استخراج تا فرآوری نفت و گاز در جهان شناخته شده و از برترین شرکت های تولید کننده انواع محصولات نفتی است. محدوده فعالیت این شرکت هلندی-انگلیسی در سراسر جهان بوده و به عنوان یک شرکت بین المللی در بسیاری از کشورهای دنیا حضور دارد.

شرکت شل (SHELL) از جمله شش کمپانی اصلی نفت و گاز در جهان است که از آن ها تحت عنوان سوپر میجر نام برده می شود. توتال، اکسون موبیل و بی پی نیز از جمله این شرکت ها هستند که رقابت بسیار زیادی با شرکت بزرگ شل دارند.

از ویژگی های مهمی که برای شرکت شل می توان برشمرد، گستره فعالیت های این شرکت است. شل تلاش کرده تا در تمامی زمینه ها در عرصه نفت و گاز و انرژی ورود پیدا کرده و به عنوان یک شرکت صاحب سبک شناخته شود.

تاریخچه شرکت شل

پایه ریزی شرکت بزرگ شل در سال ۱۸۹۰ میلادی و با تأسیس شرکت رویال داچ در هلند آغاز شد. ۷ سال بعد نیز مارکوس ساموئل در کشور انگلستان بخش بریتانیایی این شرکت یعنی شل را پایه گذاری کرد. دقیقا ۱۰ سال بعد از پایه گذاری بخش بریتانیایی، در سال ۱۹۰۷ میلادی شرکت رویال داچ و کمپانی شل با یکدیگر ادغام شده تا شرکت رویال داچ شل تأسیس شود. نام این شرکت از ۱۹۰۷ تا ۱۹۴۹ میلادی به همین نام بوده و سپس به نام کمپانی شل تغییر نام داده شد.

این شرکت در طول سالیان گذشته شاهد فراز و نشیب های فراوانی بوده است. زمانی در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی به عنوان رهبر بلامنازع شرکت های نفتی شناخته می شد و توانسته بود با در دست گرفتن ۱۰ درصد از نفتکش های جهان، ۱۵ درصد از نفت خام مورد نیاز در دنیا را تأمین کند. در سال ۱۹۲۹ میلادی یک شرکت زیرمجموعه و به اصطلاح تابعه به نام شل کمیکال به این شرکت اضافه شد که نقش مهمی در گسترش فعالیت های شرکت شل به ویژه در بحران های مالی دهه ۳۰ ایفا کرد.

شرکت نفت شل در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی اکتشاف در قاره های مختلف دنیا از آفریقا تا آمریکای مرکزی را آغاز کرد و در همین دهه با شرکت فراری در فرمول یک به توافق رسید. همچنین شرکت شل به واسطه قرارداد کنسرسیوم توانست به بازار نفت ایران راه پیدا کند.

در دهه های بعد هم شرکت شل با حضور گسترده در بازار اکتشاف و استخراج و پالایش مواد نفتی و همچنین استخراج بزرگترین میدان گازی جهان، توفیقات فراوانی کسب کرد. همچنین ورود به سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر نیز در سال های پایانی قرن بیستم توسط این غول باسابقه حوزه نفت و گاز صورت گرفت. به نظر می رسد کمپانی شل در سال های گذشته با وجود هیئت مدیره بسیار قوی و کارآزموده و گسترش سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف نفت و انرژی، دورخیزی برای تصاحب عنوان بهترین شرکت نفت و گاز دنیا را انجام داده است.

محصولات شرکت شل

همانطور که گفته شد، گستره محصولات شرکت شل بسیار گسترده تر از آن است که بتوان در مورد تمامی آن ها صحبت کرد. شل توانسته انواع روغن ها و روان کننده های مورد نیاز را به صورت تخصصی تولید کرده و روانه بازار نماید. در ادامه به چند مورد از محصولات شرکت شل اشاره خواهیم کرد.

روغن موتور شل

از جمله روغن های پرکاربرد و پرطرفدار شل در دنیا، روغن موتور شل است. این نوع روغن موتور کیفیت فوق العاده بالایی داشته و در نتیجه به عنوان یکی از برترین روغن موتورهای حال حاضر دنیا شناخته می شود. از این روغن موتور در کشورهای متعددی از جهان استفاده می شود و تنوع بالای آن باعث شده تا با انواع موتورها سازگاری داشته باشد.

انواع روغن موتور شل برای موتورهای بنزینی و دیزلی طراحی و تولید شده اند و هر کدام سازگاری مناسبی با موتورهای مخصوص به شرایط خود را دارند. در ادامه با برخی از انواع روغن موتور شل آشنا می شویم.

  • روغن موتور بنزینی شل RIMULA R4 15W-40
    این روغن موتور از سری روغن موتورهایی است که شرکت شل ویژه موتورهای بنزینی تولید کرده است. تمامی خودروهای مجهز به استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ می توانند از این روغن موتور استفاده نمایند. همچنین این روغن موتور شل سازگاری مناسبی با خودروهای مجهز به اگزوزهای پیشرفته دارد.
  • روغن موتور بنزینی شل HELIX ULTRA 5W-40
    این محصول نیز از روغن موتورهای شرکت شل است که با انواع خودروهای بنزینی موجود در جهان سازگاری دارد. گفته می شود از خصوصیات مهم این نوع روغن موتور، افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت موتورهای بنزینی است. البته برای خودروهای دیزلی نیز می توان از این روغن موتور شل استفاده کرد.
  • روغن موتور شلShell-Putz-Premium-HO-68
    هرچند این روغن موتور از جمله روغن موتورهایی است که برای انواع موتورهای دیزلی و بنزینی به کار گرفته می شود، اما توصیه می شود از این مدل از روغن موتور شل تنها در موتورهای دیزلی استفاده شود تا از بروز مشکل برای موتور جلوگیری شود.

روغن گیرکس شل

شرکت شل از شرکت های فعال در تولید انواع روغن دنده است. این شرکت روغن دنده برای گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک تولید کرده و روانه بازار می کند. کیفیت بالای محصولات شل در زمینه روغن دنده، باعث افزایش کارایی گیربکس خواهد شد.

در ادامه با تعدادی از روغن گیربکس شل برای انواع گیربکس ها به صورت مختصر آشنا می شویم :

  • روغن گیربکس شل امالا Shell Omala
    از باکیفیت ترین روغن گیربکس های تولید شده در شرکت شل است. این کمپانی این روغن ها را در سطل های پلاستیکی بسته بندی و روانه بازار می کند.
  • روغن گیربکس شل تی ولا – Shell Tivela
    این مدل از روغن گیربکس شل نیز کیفیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده و توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب نماید. استفاده از این روغن گیربکس، عمر گیربکس را افزایش خواهد داد و از سایش و آسیب های احتمالی در امان نگه می دارد.

روغن کمپرسور شل

از جمله روغن های معروف و پرآوازه شرکت شل در دنیا، روغن کمپرسور شل است. این روغن که در رده روغن های صنعتی به شمار می رود، کاربردهای متفاوتی در کارخانجات و کارگاه ها دارد. به همین دلیل است که از این روغن به عنوان یکی از پرفروش ترین روغن های شرکت شل یاد می شود.

برخی از انواع تولیدات شل برای روغن کمپرسور عبارتند از:

  • روغن کمپرسور شل کرنا – shell Corena
    از ویژگی های مهم این روغن می توان به پایداری مناسب آن در برابر هیدرولیز و همچنین عملکرد حرارتی پایین اشاره کرد که در بسیاری از کارخانجات پراهمیت است.
  • روغن کمپرسور شل کلاوس – shell Clavus
    این روغن کمپرسور شل را از جمله با کیفیت ترین و در عین حال سازگارترین روغن کمپرسورها با طبیعت می دانند
  • روغن کمپرسور شل مادرلا shell Madrela
    استفاده از این روغن کمپرسور باعث کاهش قابلیت انحلال گاز هیدروکربن شده و از قطعات مختلف کمپرسور در برابر موارد گوناگون محافظت می کند.

روغن توربین شل

روغن توربین شل نیز از جمله تولیدات این شرکت برای مصارف صنعتی است. توربین های مختلف نیاز به روغن مخصوص خود ار دارند و استفاده از روغن توربین شل باعث افزایش کارایی و همچنین افرایش راندمان ماشین آلات صنعتی می شود.

  • روغن توربین شل توربو – shell Turbo
    این روغن توربین که عموماً در بسته بندی پلاستیکی مشکی رنگ روانه بازار می شود، از جمله محصولات باکیفیت شل است. به جرأت می توان گفت که از بهترین روغن توربین ساخته شده در دنیا، روغن هایی است که شرکت شل برای توربین تولید و روانه بازار کرده است. این روغن در برابر آمونیاک مقاوم بوده و آب گریز و ضد زنگ است.

دیگر محصولات شل

شل علاوه بر محصولات گفته شده، تنوع بالای دیگری از محصولات را نیز به خود اختصاص داده است. انواع روغن هیدرولیک شل از جمله بهترین روغن هایی هستند که برای فرمان هیدرولیک به کار می روند. علاوه بر این شل انواع گریس ها با کاربردهای مختلفی را تولید و روانه بازار کرده است که طرفداران خاص خود را دارد.

روغن کمپرسور شل shell corena

روغن کمپرسور شل کورنا در دماهای بسیار بالا باعث حفظ کارایی کمپرسور میگردد ، در ضمن این روغن دائما سطح داخلی کمپرسور را پاکیزه نگاه میدارد.

 

فروش روغن شل

روغن صنعتی شل یکی از خوشنام ترین و با کیفیت ترین روغن های موجود در بازار میباشد.دغدغه خرید روغن موتور و روغن های صنعتی اصل همیشه از نگرانی های افراد و شرکتهای صنعتی میباشد.زیرا روغن تقلبی صدمات جبران ناپذیری به موتور و قطعات میرساند و یا در بدترین حالت از عمر دستگاه و موتور خودرو میکاهد.خرید روغن شل و روانکارهای تخصصی شل ( با ضمانت کیفیت و مرغوبیت کالا ) را با روانکاران پارس ایل تجربه کنید.

تاریخچه شرکت شل

در سال ۱۸۳۳ یک مغازه دار به نام مارکوس ساموئل، تصمیم گرفت تجارت خود را در لندن گسترش دهد. او مغازه عتیقه فروشی اش را فروخت و شروع به واردات صدف کرد. با توجه به مد در آن زمان ساموئل قصد داشت از صدف ها در طراحی داخلی استفاده کند. به این ترتیب همین تقاضای بازار باعث شد تا ساموئل پایه های یک شرکت واردات و صادرات را بنا کند. همین شرکت در حال حاضر با نام تجاری Shell (به معنای صدف) یکی از شرکت های تولید انرژی برتر در دنیا شاخته می شود.

روغن موتور شل

شرکت شل تولید کننده یکی از بهترین برندهای روغن موتور در سراسر جهان به شمار می رود که محصولات خود را به بیش از صد کشور عرضه می کند.

« شل » از بهترین برندهای روغن موتور در سراسر جهان با فرمولاسیون های با کیفیت و به روز ترین تکنولوژی است که محصولات روغن موتور آنرا می توان در سه دسته طبقه بندی کرد:  روغن موتور Shell Helix مناسب برای خودروهای سبک، روغن موتور Shell Advance مناسب برای موتور سیکلت ها،  روغن موتور Shell Rimula مناسب برای کامیون ها و ماشین آلات سنگین

روغن شل هلیکس اولترا Shell Helix Ultra 5W-30

روغن شل هلیکس اولترا یک روغن موتور تمام سنتتیک با فرمولاسیون ویژه برای موتورهای بنزینی و دیزلی بوده که حفاظت بالایی از موتور خودرو شما بعمل می آورد

روغن شل هلیکس اولترا Shell Helix Ultra 15W-50

 

روغن شل هلیکس اولترا Shell Helix Ultra 5W-40

 

روغن شل هلیکس سوپر Shell Helix Super 10W-30

 

روغن شل هلیکس سوپر Shell Helix Super 15W-40

روغن شل هلیکس سوپر Shell Helix Super 15W-50

 

روغن شل هلیکس سوپر Shell Helix Super 20W-50

۰ Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *